Játék Ismertető
Blade and Soul (Game)
Mivel egy szintre vagyok a maximális szinttől, és a jelenlegi storyt kivittem, így ténylegesen mindent lefedve tudok róla beszélni. Mint azt említettem, a játék 2012-ben jelent meg keleten, és ezt követte a 2014-es anime megjelenés, míg végül sikere miatt idén nyugatra is elhozták a játékot. Hatalmas MMO faló vagyok, így nagyon kritikus is velük szemben, szóval ehhez mérten vizsgálom a játékot.
Igen, ez az én karakterem :D
KARAKTER KREÁLÁS: 7 kaszt közül választhatunk, ami mondhatni nem rossz, de láttunk már többet is. Fajok terén viszont csak 4, viszonylag hasonló fajt kapunk, ez nem túl sok, de elég széles kosztümizációs palettát kapunk.
TÖRTÉNET: A valaha megjelent MMO-k közül ennek van a legjobb története, és történetvezetése. Izgalmas storyval, rengeteg átvezetővel, sok fordulattal.
JÁTÉKMENET: A már megszokott MMO játékmenetet kapjuk: Gyűjtögetés, emberek ölése, és hasonló küldetések, más-más köntösbe csomagolva. Nem túl kiemelkedő, de nem is túl unalmas. Szerencsére még a legmagasabb szinteken is elég könnyű a fejlődés, így nem könnyű megunni az adott feladatokat, vagy helyeket. Megjegyzés: Valamiért elég sokszor kaptam a játék folyamán kaki begyűjtős küldetéseket. xD Nem tudom mi járt a fejlesztők fejében, mikor egynél több ilyen küldetést adtak.
ITEMEK: Sajnos nem sok mindent magyaráznak el a játékban, így egy kezdő játékos nem feltétlenül tudja, hogy melyik tárgy mire jó, melyik fog kelleni a későbbiekben, és melyik nem. Ennek ellenére elég érdekesek az itemek a játékban. Már az elején megkapod a legjobb cuccokat, amiket neked kell a későbbiekben fejlesztened. A ruhák csakis a díszítést szolgálják, és a gyűjtők begyűjthetik a legszebb, vagy legritkább ruhákat is. Ennek kompenzálására ún. Soul Shieldeket vezettek be. Egy nyolcszög darabkáit kell összeszedned, és ezek adják a különböző statpontokat, mint a HP, Crit, Evasion, stb...
HARCRENDSZER: Számomra mindig is ez volt az MMO-k kényes része, de meg kell mondjam, ilyen egyedi harcrendszerrel még nem találkoztam. Mana helyett focus van, amiből sokkal hamarabb kifogysz, mint a manából. Van skill ami focust használ, de van ami visszaad. Így úgy kell kombóznod, hogy ne törjön meg a mozgásod, és mindig tudj valamit csinálni. Minden kasztnak baromi egyedi, és baromi látványos harcstílusa van.
Igen, ez is az én karakterem^^
Jó pont: Karakter
kreálásnál megmondja, hogy melyik kasztot mennyire nehéz kezelni.
Rossz pont: Teljesen
balanszolatlan, főleg a PVP része. Volt, hogy egy 8 szinttel alacsonyabb
summoner elvert, csak mert az a legOPbb kaszt :D
További plusz pont,
hogy a skill fádat bármikor szabadon módosíthatod, visszavonhatod, ha nem
tetszik a fejlesztés, és tehetsz másra. Így nincs az, mint sok játékban, hogy
elhasználtál egy skill pontot egy haszontalan dologra.
- Viheted a story küldit
- Ölhetsz Field Bossokat
- Fejlesztheted a cuccaidat
- Beszerezheted a fejlesztéshez szükséges eszközöket
- 6 fős partyban dungeon-öket tolhatsz végig
- PVPzhetsz
Rengeteg a lehetőség, és mindet megéri csinálni. De ne higgyétek, hogy tökéletes a játék, hisz természetesen vannak negatívumai is:
- Vannak furcsa, felesleges, vagy rossz megoldások, amit egyszerűen csak nem értek.
Nos rengeteg dolgot felsoroltam, de még így is tudnék beszélni a játékról, azonban ezeket a felfedezéseket meghagyom nektek :) Én, mint nagy MMO fan, a hibák ellenére is bátran merem ajánlani a játékot. Inkább a tapasztaltabb játékosoknak, de akik csak egy jó kis MMO élményre vágynak, azok is nyugodtan belevághatnak.